経営方針
中期経営計画
Medium-term Management Plan
2023年11月 新中期経営計画を発表いたしました。
- ※2024年5月 に、足元の好調な事業環境等を考慮し、「move.2027」の施策方針及びその他経営目標は変わらず、目標とする最終年度2027年3月期の連結売上高は40億円増加の600億円、営業利益は14億円増加の100億に上方修正いたしました
- 新晃工業(株)中期経営計画「move.2027」(2025年3月期~2027年3月期)[PDF:2.1MB]
- SINKO INDUSTRIES LTD. Medium-term Management Plan “move.2027”(Fiscal year ending March 31, 2025 – Fiscal year ending March 31, 2027)[PDF:1.6MB]
- ※当社の事業内容・特徴等については、下記「こんなところに!新晃工業」をご覧ください。
In November 2023, we announced a new Medium-term Management Plan.
- ※In May 2024, taking factors such as the favorable business environment at the time into consideration, we decided to keep strategic policy of “move.2027” and other business goals unchanged. However, we revised our target for the final fiscal year of March 2027, increasing our consolidated sales forecast by 4 billion yen to 60 billion yen, and our operating profit forecast by 1.4 billion yen to 10 billion yen.
- ※当社の事業内容・特徴等については、下記「こんなところに!新晃工業」をご覧ください。
中期経営計画「move.2027」資料・スクリプト
加速ステージとしてのmove.2027 [P.2]

「move.2027」ではグループが有するバリューチェーンをアップデートする「加速ステージ」とし、「空気で未来を拓く」との長期ビジョンを目指して挑戦を続けてまいります。
経営目標については、最終年度の売上高600億円、営業利益100億円のほか、PBR1倍以上を目指すため、資本コスト・資本収益性を意識した経営を推進し、新たにROE10%以上の目標を設定しました。
また、株主還元の大幅な強化と負債・資本の大胆な見直しを進め、配当性向は50%、DOEは3.5%を下回らないとする目標も設定しました。
企業価値向上に向けて[P.3]

当社グループの「企業価値向上」に向けた取り組みの全体像
PBR1倍以上を目指すために、ROE向上と株主資本コスト低減に取り組みます。ROE向上にはR(利益)の持続的な向上とE(資本)の大胆な見直しを行います。
同時に、市場との対話を強化し、当社の価値創造のストーリーを理解していただき、投資家・株主の皆様からの信頼性向上により株価変動リスクを低減させます。
これらを実現させるための事業戦略、財務戦略、非財務戦略を「move.2027」では進めてまいります。
「move.2027」の目指す姿と各戦略、目標[P.4]

定量目標のほか、定性目標では下記3点を目指します。
- ● 最高性能の製品とサービスでお客様に信頼と満足を提供しつづけること
- ● 企業価値向上に向けた資本コスト経営を実現すること
- ● ESGのさらなる推進と深化
当社は、より質の高い製品とサービスを追求し、深いレベルでお客様に信頼と満足を感じていただくことを目指してまいりました。
今後も脱炭素をはじめ様々な課題解決に寄与する最高性能No.1を実現して、お客様の満足度を最大限に引き上げてまいります。
また、私たちは最新技術の開発や、付加価値の高い新製品とサービスの創出、新市場への進出などワクワクするチャレンジを通じて企業価値の向上を追求し続けます。
中期事業戦略 ターゲット市場[P.5]

当社事業の成長戦略を実現させるためのターゲット市場
既存市場の強化に加え、新製品・新サービス及び新市場で主に4つのターゲットに注力します。
-
※ブルーはグループ中核会社である当社新晃工業
オレンジは空調工事・メンテナンスを担う新晃アトモス
グリーンは冷却塔・蓄熱装置を販売している日本ビー・エー・シー
- A) ハイパースケールデータセンターを中心としたデータセンター市場
- B) 個別空調のHP-AHU
- C) 空調設備工事・メンテナンス
- D) 再生可能エネルギー向けの蓄熱や水素のエネルギーキャリアに必要とされる冷却塔等
中期事業戦略 主要なグループ市場戦略[P.6]

この4つのターゲット市場においては、2027年3月期までに78億円の増収を目指します。
お客様への信頼と満足の提供[P.7]

ターゲット市場で求められる価値の共通項目および私たちの強み
空調を通じて期待される価値は、高い環境価値・脱炭素への貢献、空調を通じた建物の価値向上、信頼性の高い稼働、充実したサービスです。
製品の信頼性や環境性が重要となり、例えば、産業空調やデータセンター空調の環境性においては業界最高レベルを目指す開発を行うなど、お客様が感じる価値を引き上げ、収益拡大を目指します。
また、多くの納入実績に裏付けられた空調機器の安定稼働を支えるNo.1品質を提供し、確実・迅速なメンテナンス対応で、安定稼働の実現および性能維持への貢献など、製品とサービスに対するお客様の信頼と満足向上を追求してまいります。
事業戦略の全体像[P.8]

事業戦略の主軸は、最高性能の製品と蓄積したノウハウを通じて、お客様における価値を創造し続け、バリューチェーンを活かした成長領域の拡大と既存事業の深耕となります。
「move.2025」で進めてきた SIMAプロジェクトと新しい解析技術と融合し、更に進化させたSSA(SINKO SCALABLE ARCHITECTURE)として取り組みます。
具体的には6つの施策の構成となっています。
- 1) グループ力を活かした一体型提案による領域の深耕・拡大
- 2) デジタル活用によるグループ連携促進
- 3) 国内市場ではAHU領域での揺るぎないNo.1ポジションの確立、多様なニーズに応える市場開拓
- 4) 中国市場では空調メーカーから空調総合企業への進化
- 5) SSAを基盤としたNo.1開発体制の追求 ~カーボンニュートラルに貢献
- 6) SSAを基盤とした次世代生産体制の強化 ~生産プロセスイノベーション
SSAを基盤としたNo.1開発体制の追求~カーボンニュートラルに貢献[P.9]

SSAを基盤としたNo.1開発体制の追求 ~カーボンニュートラルに貢献
当社は、長年の業界トップ企業として、これからも性能No.1の基幹部品を軸に、企業成長と社会貢献との2軸でNo.1を追求できる製品開発を推進します。
SSAを基盤とした次世代生産体制の強化~生産プロセスイノベーション[P.10]

SSAを基盤とした次世代生産体制の強化 ~生産プロセスイノベーション
SSAデジタル改革で生産プロセスイノベーションを加速し、製品構造の見直しと省力化を進めます。
生産キャパシティの拡大および工場の最適化運営にも努めます。
資本・財務戦略の全体像[P.11]

資本・財務戦略の全体像
株主還元強化、負債活用による大胆な負債・資本構成の見直しを実施します。
株主還元の目標として、配当性向50%、最低限の配当としてDOE3.5%は下回らないこととします。
100億円規模の自己株式取得を約5年間で実施します。自己株式取得の原資は社債または借入での資金調達を計画しています。
負債をプラスしたキャッシュを原資とし、株主還元と戦略投資に配分します。
単なる株主還元だけではなく、戦略投資もしっかり行い、継続的な利益成長を目指します。
投資戦略 [P.12]

投資戦略
積極的な戦略投資により成長領域の収益拡大、既存事業の生産性向上並びに生産キャパシティ増強等を推進します。
成長領域や新規事業に48億円、既存事業の基盤強化に87億円、3年間で計135億円を投じる計画です。
主には生産能力の増強に65億円、SIMA開発9億円、設備投資8億円のほか、成長領域への投資枠18億円を見込んでいます。
非財務戦略全体像[P.13]

投資戦略
非財務戦略はESGの推進と深化に取り組みます。
環境(E)予測される気候変動リスクを緩和し事業機会を獲得[P.14]

環境(E)予測される気候変動リスクを緩和し事業機会を獲得
脱炭素推進による気候変動への対応は、未来への責任であり事業機会の拡大と認識しており、当社ならではの技術・製品を通じて環境負荷低減に貢献し、2050年までに事業活動におけるCO₂排出量実質ゼロを実現します。
すでに実施したCO₂フリー電力化のほか、CO₂を排出する燃料の使用量削減、物流における環境負荷低減を進めます。
当社空調機器の販売拡大を通じ、社会全体の環境負荷の低減・脱炭素に貢献し、事業機会の拡大を目指します。
社会(S)人的資本経営・誰もが幸せになれる環境づくり [P.15]

社会(S)人的資本経営・誰もが幸せになれる環境づくり
人的資本を重要な資産と位置づけており、下記施策を通じて、人財への投資で社員の品格と企業の価値を高め、地域社会との共生を目指し、誰もが幸せになれる環境づくりに取り組みます。
- ●挑戦を促す企業文化の定着を目指した人財育成
- ●多様性を活かすこと
- ●安全で生き活きとした職場づくり
ガバナンス(G)コーポレートガバナンスの実効性強化 [P.16]

ガバナンス(G)コーポレートガバナンスの実効性強化
ガバナンスのトップにある取締役会に多様性を確保することが大切と考えています。
すでに開示されている取締役会としてのスキルマップが充実していくよう社内外の人材登用を進めます。
従業員や株主などのステークホルダーとの建設的な対話を進めるため、統合報告書の発刊、新中期経営計画の英語版対応を進めます。
経営目標[P.17]

経営目標
ROEを重要指標として新たに設定し、株主還元の大幅強化として増配・自己株式取得、および大胆な資本構成の見直しに加え、積極的な戦略投資を行い、持続的成長を目指します。
また、2024年5月には、足元の好調な事業環境等を考慮し、「move.2027」の施策方針及びその他経営目標は変わらず、目標とする最終年度2027年3月期の連結売上高は40億円増加の600億円、営業利益は14億円増加の100億円に上方修正いたしました。
Medium-term Management Plan “move.2027” Materials and Scripts
move.2027 as an Acceleration Stage [P.2]

“move.2027” defines its three fiscal years as an acceleration stage to update the Group’s value chain. We will continue to take on challenges with the aim of realizing our long-term vision “By Air, to the Future.”
As for management targets, we aim for net sales of 60.0 billion yen and operating profit of 10.0 billion yen in the final year of the Plan. To achieve PBR of 1x or higher, we will promote management that is conscious of cost of capital and return on capital. We have also newly established a target for ROE of 10% or higher.
We will Promote management that is/with awareness of cost of capital and return on capital.
In addition, we will make significant enhancements to shareholder returns and bold reviews of our liabilities and equity structure. We have also set the target dividend payout ratio of 50% and the minimum DOE of 3.5%.
Toward Enhancement of Corporate Value [P.3]

Overview of the Group’s efforts toward enhancement of corporate value
To achieve PBR of 1x or higher, we will work to improve ROE and reduce cost of equity. To improve ROE, we will continuously improve return (R) and boldly review equity (E).
At the same time, we will strengthen dialogue with the market in order to facilitate better understanding of our value creation stories, which will grow trust of investors and shareholders in us and ultimately reduce stock price volatility risk.
To achieve these goals, we will implement our business strategy, financial strategy, and non-financial strategy in “move.2027.”
Vision, Strategies, and Targets of “move.2027” [P.4]

In addition to the quantitative targets, we will aim for the following three qualitative targets:
- ● Continue to deliver reliability and satisfaction to customers by providing best-performing products and services
- ● Achieve capital cost management to enhance corporate value
- ● Further promote and deepen ESG initiatives
We have pursued higher quality products and services to ensure that customers experience profound reliability and satisfaction.
We will continue to offer the best-performing, number one products and services that will contribute to the solution of various issues, including decarbonization, to maximize customer satisfaction.
Furthermore, we will continue to pursue the enhancement of corporate value through exciting endeavors, such as developing leading-edge technologies, creating new products and services with high added value, and expanding into new markets.
Medium-term Business Strategy Target Markets [P.5]

Target markets for the realization of strategies to grow our business
In addition to strengthening existing markets, we will focus mainly on four targets in new products, new services, and new markets.
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* Blue circles: SINKO INDUSTRIES, core company in the group
Orange circles: SINKO ATMOS, the company in charge of air conditioning equipment installation and maintenance
Green circles: BAC JAPAN, the company that sells cooling systems and heat storage systems
- A) Air conditioning systems for data centers, primarily hyper-scale data centers
- B) Heat pump-type air conditioning systems for split AC system
- C) Air conditioning equipment installation and maintenance
- D) Heat storage systems for renewable energy and cooling systems and other equipment necessary for hydrogen energy carriers
Medium-term Business Strategy Major Group Market Strategy [P.6]

In these four target markets, we aim to increase revenue by 7.8 billion yen by the fiscal year ending March 31, 2027.
Deliver Reliability and Satisfaction to Customers [P.7]

Common elements of value demanded by target markets and our strengths
Value expected of air conditioning products and services is high environmental value, contribution to decarbonization, extra building value added by air conditioning, highly reliable operation, and enriched services.
The reliability and environmental performance of products are crucial. For example, by conducting development that aims for the industry’s highest standards of environmental performance for our products of industrial air conditioning and data center air conditioning, we will aim to raise the value sensed by customers to increase our revenue.
Furthermore, we will deliver top quality products and services to support stable operation of our air conditioning systems, which are proven by an excellent track record, and contribute to stabilizing operation and maintaining performance with reliable and prompt response to maintenance needs. We will thus work to increase customers’ sense of reliability and satisfaction with our products and services.
Overview of Business Strategy [P.8]

The core of our business strategy is to continue creating value to customers through best-performing products and the know-how we have accumulated, leverage value chain to expand growth domains, and delve deeper into existing businesses.
We will integrate the SIMA project, which we worked on in “move.2025,” with new analytical technologies, develop it further, and pursue it as SINKO SCALABLE ARCHITECTURE (SSA).
To be specific, it is comprised of six measures:
- 1) Deepen and expand business domains through all-in-one proposals that leverage Group strengths
- 2) Promote Group cooperation through use of digital technologies
- 3) Establish unwavering top position in AHU domain and develop markets to meet diverse needs in the domestic market
- 4) Evolve from an AHU manufacturer to a general air conditioning company in the Chinese market
- 5) Pursue leading development systems based on SSA ‒ Contribute to carbon neutrality ‒
- 6) Strengthen next-generation production systems based on SSA ‒ Production process innovation
Pursue Leading Development Systems Based on SSA ‒ Contribute to Carbon Neutrality ‒ [P.9]

Pursue Leading Development Systems Based on SSA ‒ Contribute to Carbon Neutrality ‒
Centered on top-performance core components, we, as a longstanding leader in the industry, will promote product development in pursuit of top position, based on the dual axes of corporate growth and social contribution.
Strengthen Next-generation Production Systems Based on SSA – Production Process Innovation [P.10]

Strengthen Next-generation Production Systems Based on SSA – Production Process Innovation
We will accelerate production process innovation through the SSA digital reforms, review product structure, and pursue labor savings.
We will also work to expand production capacity and optimize factory operation.
Overview of Capital and Financial Strategies [P.11]

Overview of Capital and Financial Strategies
We will perform a bold review of our liabilities and capital structure through the enhancement of shareholder returns and use of debt.
As the targets for shareholder returns, we have set the target dividend payout ratio of 50% and the minimum DOE of 3.5%.
We will buy back our own shares valued at 10.0 billion yen over the next approximately five years. The share repurchase will be funded by corporate bonds or borrowings.
Cash, including cash generated by debt financing, will be allocated to shareholder returns and strategic investments.
We will not merely return profit to shareholders but make solid strategic investments and aim for continuous profit growth.
Investment Strategy [P.12]

Investment Strategy
Through proactive strategic investments, we will promote expansion of revenue in domains expected to grow, improved productivity in existing businesses, and strengthening of production capacity, etc.
We plan to invest 4.8 billion yen in growth domains and new businesses , 8.7 billion yen in strengthening foundations of existing businesses, which will total 13.5 billion yen in the period of three years.
Primarily, we expect to invest 6.5 billion yen in strengthening production capacity, 0.9 billion yen in SIMA development, and 0.8 billion yen in capital investment as well as 1.8 billion yen in growth domains.
Overview of Non-financial Strategy [P.13]

Investment Strategy
Our non-financial strategy is to promote and deepen our ESG initiatives.
Environmental (E): Mitigate Forecast Climate Change Risks and Capture Business Opportunities [P.14]

Environmental (E): Mitigate Forecast Climate Change Risks and Capture Business Opportunities
Recognizing responses to climate change through the promotion of decarbonization as our responsibility toward the future and as an expansion of business opportunity, we will contribute to the reduction of environmental impact through our unique technologies and products and achieve net zero CO2 emissions from our business activities by 2050.
We have already started switching to CO2-free power and will work to reduce the use of CO2 emitting fuels and the environmental impact in logistics.
Through the growth of the sale of our air conditioning equipment, we aim to contribute to the reduction of environmental impact and decarbonization across the entire society and expand our business opportunities.
Social (S): Human Capital Management / Create a Happy Environment for All [P.15]

Social (S): Human Capital Management / Create a Happy Environment for All
Positioning human capital as an important asset, we will enhance our employees’ dignity and our corporate value by investing in our people through the following initiatives, and we will work to create a happy environment for all with the aim of co-existence with local communities.
- ●Human resources development that aims to firmly establish a corporate culture that encourages challenge
- ●Leverage diversity
- ●Create a safe and vibrant workplace
Governance (G): Strengthen Effectiveness of Corporate Governance [P.16]

Governance (G): Strengthen Effectiveness of Corporate Governance
We believe that it is important to ensure diversity on the Board of Directors, which is at the top of our governance.
We will appoint individuals from within and outside the Company to the Board in a manner that will enhance the Board’s skills map, which has already been disclosed.
To facilitate constructive dialogue with employees, shareholders, and other stakeholders, we will publish an integrated report and prepare an English version of the new Medium-term Management Plan.
Management Targets [P.17]

Management Targets
ROE has been newly set as key indicator. We will aim for sustainable growth by implementing active strategic investments in addition to dividend increases and share repurchases as means of a major enhancement of shareholder returns and a bold review of our capital structure.
Additionally, In May 2024, taking factors such as the favorable business environment at the time into consideration, we decided to keep strategic policy of “move.2027” and other business goals unchanged.
However, we revised our target for the final fiscal year of March 2027, increasing our consolidated sales forecast by 4 billion yen to 60 billion yen, and our operating profit forecast by 1.4 billion yen to 10 billion yen.